הפרדה מפלסית חדשה להולכי הרגל בכפר חב"ד

צבי טסלר No Comments on הפרדה מפלסית חדשה להולכי הרגל בכפר חב"ד

צעד נוסף להגברת הבטיחות בדרכים: משרד התחבורה ורכבת ישראל חונכים הפרדה מפלסית חדשה להולכי הרגל בכפר חב"ד

צילום: רכבת ישראל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רכבת ישראל השלימה עוד שלב בפרויקט ההפרדה המפלסית וביטול מפגשי כביש מסילה, עם חנוכת גשר הולכי רגל הצמוד לתחנת הרכבת של כפר חב"ד, המאפשר הפרדה מלאה בין מסילת הרכבת למסלול הולכי הרגל החוצה אותה. בשלב הקודם, שהושלם לפני כשנה וחצי, בוטל מפגש בין הכביש למסילה באמצעות הקמת גשר לכלי רכב על ידי רכבת ישראל.

גשר הולכי הרגל ישפר את הנגישות של תושבי הכפר לתחנה, ויקל על ההגעה והיציאה מתחנת הרכבת. ביטול הצורך בחציית המסילה, הן על ידי הולכי רגל והן של כלי רכב, מהווה שיפור בטיחותי משמעותי עבור נוסעי הרכבת והנהגים העוברים במקום, ויתרום להפחתת גודש התנועה בכבישים הסמוכים ובתוך היישוב עצמו. כמו כן, הגשר מאפשר נסיעה מהירה יותר של הרכבת וכך יתרום לשיפור השירות באזור המרכז והשפלה, בו נרשמים ביקושים הולכים וגדלים לנסיעה ברכבת.

הגשר החדש בוצע על ידי רכבת ישראל בעלות של יותר מ- 17 מיליון שקלים. העבודות כללו הקמה והרכבה של גשר קורות באורך של כ-75 מטרים מעל מסילה מחושמלת, וכן פיתוח, הסדרה ושיקום של דרכי גישה. בשני צדי הגשר הותקנו מעליות להבטחת נגישות לנוסעים עם מוגבלויות.

בעשור האחרון בוטלו מעל 60 מפגשי כביש-מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית בהובלת משרד התחבורה ורכבת ישראל. כך בוטלו בשנים האחרונות מפגשי כביש-מסילה בניצנים, כרמיאל, כפר יהושע, אביחיל, קריית מוצקין, חוות רונית, כפר חב"ד, מעיין צבי, אביחיל ,דור, הבונים, חדרה, שפיים ועוד. בשנתיים הקרובות יבוטלו מפגשים נוספים ובהם עתלית וחצרות יוסף.

עם זאת, יש להזכיר כי במקומות רבים בארץ קיימים עדיין מפגשי כביש-מסילה, ולא ניתן להחליף את כולם באמצעות הפרדות מפלסיות. בכל המפגשים מותקנים אמצעי אזהרה ומניעה מתקדמים וברורים, והציבור מתבקש לציית להם ולא לנסות לעבור כאשר מופעלת התרעה על התקרבות רכבת. למרות המאמצים הרבים המושקעים בבטיחות המפגשים, רצוי לעצור תמיד לפני חציית המסילה, להביט לשני הצדדים ולוודא שאף רכבת אינה מתקרבת.



0 תגובות